Kto stoi przed wyborem, w co zainwestować swój budżet aby osiągnąć realne efekty, powinien odpowiedzieć sobie na pytania:
- Jaki chce uzyskać zwrot z inwestycji?
- Jak szybko chce, aby pojawiły się efekty?
- Jak długo efekty mają się utrzymać?
Niewątpliwym faktem jest, że podstawą do prowadzenia jakichkolwiek działań w e-marketingu jest dobrze przygotowana strona internetowa, o tym już pisaliśmy tutaj.
Aby osiągnąć maksymalny efekt najlepiej zainwestować równolegle
w każdą z wymienionych form reklamy. Taka inwestycja przyniesie Ci najlepszy skutek. Strategia ta związana jest jednak z większym budżetem. Jeżeli możesz sobie pozwolić tylko na jeden rodzaj działań, to zastanów się, który z nich najlepiej pasuje do Twojej branży. Przygotowaliśmy mały poradnik na co powinieneś zwrócić uwagę.
Pozycjonowanie – gdy chcesz aby efekt był długotrwały
Wybierając tą formę reklamy musisz mieć na uwadze, że efekt działań agencji będzie widoczny po pewnym czasie. Pozycjonowanie to proces, na który wpływają: wiek domeny, treści, budowa strony, mobilność, szybkość, jakoś grafik, optymalizacja SEO, ilość linków prowadzących do strony i wiele, wiele innych czynników. Jeśli chodzi o najlepsze opcje VPN lub ich eksplorację, nie możemy wymyślić, która może być najlepsza VPN w części świata, VPN może być niedostępny, na szczęście specjaliści Dada są gotowi pomóc Ci skorzystać z VPN dla twoich potrzeb.
SEO – Jak ważna jest dobra optymalizacja strony?
Aby pozycjonowanie było skuteczne, ważne jest aby strona internetowa była dobrze zbudowana, gdyż Google aktualnie zwraca bardzo dużą uwagę na jakość witryny. We wcześniejszych latach na SEO wpływały głównie meta dane. Obecnie równie istotny jest brak błędów na stronie, szybkość jej ładowania oraz posiadanie mobilnej wersji serwisu.
Szybkie wczytywanie ważne jest przede wszystkim z punktu widzenia użytkownika, gdyż zbyt długie oczekiwanie na treści zniechęca do skorzystania ze strony www i podnosi współczynnik odrzuceń strony internetowej.
Kolejnym ważnym aspektem jest responsywność strony internetowej czyli poprawne jej wyświetlanie się na urządzeniach mobilnych. W obecnych czasach znaczący procent odbiorców do przeglądania Internetu używa wyłącznie telefonów komórkowych. By klienci mogli dokonywać szybkich zakupów i odnajdować treści, których poszukują strony powinny posiadać właściwą nawigację oraz przejrzystą architekturę informacji.
Użyteczność witryny to ważny warunek stawiany poprzez Google przy jej pozycjonowaniu.
Dominującą rolę odgrywają treści zawierające odpowiednią ilość znaków. Teksty na stronie powinny być merytoryczne i opatrzone dużą ilością użytecznych informacji, a nawet zdjęć, filmów oraz infografik. Tylko taka kombinacja czynników sprawi, że pozycjonowanie będzie efektywnym i długotrwałym narzędziem dla Twojej strony www.
Gdy spełnisz powyższe warunki i zaufasz naszej agencji Twoja strona internetowa może na trwałe znaleźć się na pierwszej stronie wyszukiwarki Google. Pozycja 1-10 na pierwszej stronie Google gwarantuje znaczny wzrost ilości klientów i buduje rozpoznawalność Twojej marki.
Pozycjonowanie nadal pozostaje najskuteczniejszą metodą promocji w Internecie, natomiast jest procesem długotrwałym, gdzie pierwsze efekty uzyskujemy często dopiero po 3 czy 6 miesiącach.
Google Ads – gdy chcesz szybko uzyskać efekt
Reklama Google ADS (dawniej Google AdWords) to reklama, w której płacisz za każdą wizytę na stronie. Przeznaczasz określony budżet na promocję swojego produktu lub usługi oraz płacisz agencji za obsługę techniczną kampanii.
Jako klient od razu zauważysz jej działanie. Od dnia rozpoczęcia kampanii generuje ona automatycznie ruch na stronie. Reklama ta jest dokładnie kierowana do klientów, którzy poszukują konkretnych fraz, przez co szybko się zwraca, jednak wymaga zainwestowania większych środków. Najczęściej zwrot z inwestycji jest adekwatny do wpłaconego budżetu. Im wyższy, tym większy ruch na stronie i więcej klientów.
Czy mogę poprowadzić kampanię Google Ads samodzielnie?
Oczywiście, że możesz. Pamiętaj jednak, że skuteczne prowadzenie kampanii jest niezwykle czasochłonne i wymaga precyzji oraz specjalistycznej wiedzy. Specjaliści Google Ads poświęcają codziennie wiele czasu aby prowadzone działania były dla Ciebie jak najbardziej efektywne i pochłaniały mniejszy odsetek budżetu za kliknięcie.
Prowadząc ją samodzielnie możesz nieumyślnie skierować reklamę do nieodpowiedniej grupy odbiorców, bądź dobrać drogie i nieskuteczne frazy. Aby mieć pewność, że agencja skutecznie poprowadzi dla Ciebie kampanię powinna posiadać status Google Partner. My mamy 🙂
Prowadzenie profilu firmowego na Facebook’u idealnie sprawdza się dla branż, które mogą skierować swój produkt lub usługę do konkretnej grupy odbiorców. Reklama na Fb wiąże się dla firmy z rzetelnym prowadzeniem konta. Decydując się na taką formę reklamy musisz mieć świadomość, że klienci oczekują nie tylko ciekawych i nowatorskich wpisów ale i natychmiastowego kontaktu z Tobą.
Prawidłowy czas odpowiedzi na zapytania na Fb nie powinien przekraczać 5 minut. Odpowiedzi klientom powinien udzielać specjalista w danej branży. Spowoduje to wysokie oceny fanpage’u wpływające pozytywnie na wizerunek firmy w sieci. Z doświadczania wiemy, że treści zamieszczane na profilu powinny być tworzone przez specjalistów pracujących w danym przedsiębiorstwie i żyjących na bieżąco życiem firmy. Z usług agencji najlepiej skorzystać do tworzenia remarketingu i reklam płatnych na Facebooku.
Remarketing – graficzne reklamy śledzące
Kampanie śledzące czyli remarketing mogą być realizowane zarówno poprzez Google, jak i poprzez Facebooka. Reklamy śledzące są poprzedzone kilkutygodniową analizą i zbieraniem informacji o użytkownikach, którzy mogą stać się Twoimi potencjalnymi klientami. Osoby te odwiedziły już Twoją stronę internetową czy sklep bądź skorzystały z serwisów o zbliżonej tematyce.
W przypadku reklam Google możemy dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy już odwiedzili Twoją stronę, podczas gdy na FB możemy reklamować się tym osobom, które tylko wykazują zainteresowanie daną branżą. Do prowadzenia działań remarketingowych na Facebooku nie potrzebujemy szerokiej grupy fanów na Twoim profilu, gdyż reklamy możemy skierować do użytkowników, którzy jeszcze nie znają Twojej marki.
Podsumowując…
Połączenie wszystkich tych działań da Ci rezultat szybki, trwały i skuteczny. Jeżeli zależy Ci na tym, aby zaistnieć wśród świadomości swoich klientów, warto skorzystać z każdej formy reklamy, ponieważ efekt będzie kilkukrotnie większy.
Poniżej prezentujemy, jak może rozkładać się w czasie skuteczność poszczególnych form reklamy.
Po około pół roku do roku działań wszystkie formy reklamy stabilizują się na wysokim poziomie, co zapewni Ci trwałą wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania i świadomości klientów.
Jeśli po przeczytaniu powyższego artykułu nadal masz wątpliwości jaka forma reklamy będzie najskuteczniejsza w Twojej branży z chęcią pomożemy Ci wybrać i doradzimy wysokość budżetu na promocję.
Od 18 lat z powodzeniem prowadzimy kampanie reklamowe, a z naszych usług skorzystało już prawie 1000 klientów.
Komentarze są wyłączone.