Często spotykamy się z pytaniem, co składa się na na wycenę pozycjonowania? Jakie czynniki generują konkretne koszty i w jaki sposób liczony jest budżet przeznaczany na opisywany rodzaj promocji? A może istnieje cennik pozycjonowania, który pozwala na odgórne określenie kosztów?
W praktyce wycena pozycjonowania składa się z kilku czynników, takich jak:
- Ilość słów kluczowych
Ilość słów kluczowych określa liczbę fraz, na które będzie wyświetlała się Twoja strona www. Naturalnie im większa ilość słów kluczowych, tym lepszy efekt pozycjonowania. - Konkurencyjność fraz i branży
Działasz w branży niszowej? Twój projekt jest innowacyjny lub wprowadza na rynek zupełnie nowy, nieznany do tej pory projekt albo usługę? A może jest wręcz przeciwnie i – w praktyce – rywalizujesz z całkiem sporą ilością innych marek? Warto odpowiedzieć sobie na powyższe pytanie, gdyż wspomniane czynniki wywierają bezpośredni wpływ na cenę pozycjonowania, która rośnie wprost proporcjonalnie do wzrostu ilość firm konkurencyjnych. - Ilość reklamodawców w Google
Każda fraza, na którą docelowo ma wyświetlać się Twoja strona www, posiada swoją stawkę narzuconą przez system wyszukiwarki Google. Im większa ilość osób (reklamodawców) będzie emitowała swoje reklamy na dane słowo kluczowe, tym wyższa cena usługi. - Działania lokalne / ogólnopolskie
Świadczysz swoje usługi wyłącznie na terenie danego miasta lub województwa? A może działania Twojej firmy są zakrojone na szerszą skalę i obejmują cały kraj? Firmy działające lokalnie – z uwagi na węższy zasięg działania – mogą pozwolić sobie na tańszy rodzaj usługi, czyli pozycjonowanie lokalne. Z kolei w przypadku przedsiębiorstw działających na terenie całej Polski, konieczna jest inwestycja w pozycjonowanie ogólnopolskie. - Elastyczność w kwestiach współpracy
Wbrew pozorom podejście do działań reklamowych wywiera spore znaczenia na finalny koszt pozycjonowania. Dlaczego? Ponieważ w momencie, gdy dajesz nam wolną rękę, możemy poprowadzić Twoją kampanię w sposób efektowny i ekonomiczny.