Słowa kluczowe nie są słowami, które najlepiej opisują Twój produkt czy usługę – to błędne rozumowanie. Najlepsze słowa kluczowe to te, których używają internauci poszukujący Twojego produktu / usługi, a to wielka różnica.
Jeśli chcesz samodzielnie określić słowa – możesz poprosić kilka osób o to, aby wyszukały w Internecie strony podobne do Twojej (z tą samą lub podobną ofertą) i zebranie użytych przez nich słów. W ten sposób mamy wstępne frazy, które później poddajemy analizie i wybieramy najskuteczniejsze.
Najważniejsza zasada przy wyborze słów to: słowa kluczowe powinny być precyzyjne.
Co znaczy precyzyjne? Jeżeli prowadzisz gabinet masażu i Twoi klienci to mieszkańcy Twojego miasta, to precyzyjne słowa kluczowe dla Ciebie są takie: „masaż Łódź”, „masaż w Łodzi”, „masażysta Łódź”, itd. Nie miało by dla Ciebie sensu, gdyby Twoja strona w wyszukiwarkach wyskakiwała na pierwszym miejscu na tak ogólne hasło jak np.: „masażysta” czy „masaż”. Generowało by Ci to na stronie po prostu puste wejścia. Nie trafiałbyś do swoich klientów.
Najlepiej, gdy słowa kluczowe jak najdokładniej oddalają sens Twojej działalności lub opisują Twoje produkty jak najbardziej szczegółowo. Dla kogoś kto ma sklep z monitorami LCD hasło „sprzęt komputerowy”, „akcesoria komputerowe” a nawet „monitory” może być za ogólne. Zdecydowanie lepszymi frazami będą: „sprzedaż monitorów LCD”, „monitory LCD”, „płaskie monitory” – oraz ich najprzeróżniejsze wariacje.