Zapewne zastanawiasz się dlaczego Twoja strona jest niżej niż konkurencji, mimo że jest pozycjonowana?
Zapewne krążą Ci myśli po głowie: Może firma pozycjonerska coś robi źle? Może sobie odpuścili, albo zapomnieli o mnie? A może zmienić firmę bo wybrana agencja seo jest mało skuteczna?
Otóż nie.
Google niestety albo stety wprowadza co rusz nowe zmiany. I dobrze, ulepsza swój algorytm, aby te wartościowe strony były jak najwyżej. I mimo starań pozycjonerów, na wyniki pozycjonowania ma wpływ wiele czynników.
Wymogi Google odnośnie strony www
Każdy kolejny algorytm wprowadzany przez Google ma na celu dostarczenie użytkownikowi jak najlepszych informacji na wskazane słowo kluczowe. Nie bez znaczenia jest tutaj również sposób przekazu: strona powinna wczytywać się szybko oraz być dostosowana do urządzeń mobilnych.
Dlaczego strona internetowa powinna być dobrze zbudowana, posiadać dużo oryginalnych, ciekawych treści, być mobilna?
Strony, które przestawiają wartościowe informacje w sposób jak najbardziej przyjazny użytkownikowi są i będą coraz bardziej premiowane przez Google, dzięki czemu są w stanie osiągać zdecydowanie wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.
Z drugiej strony, witryny słabej jakości będą systematycznie spychane w wynikach wyszukiwania na coraz niższe pozycje. Co więcej, niezależnie od ilości przeprowadzonych działań w zakresie pozycjonowania witryny, już teraz jest coraz ciężej uzyskać dla nich satysfakcjonujące efekty, a będzie coraz gorzej.
W związku z powyższym należy zadbać o to, aby strona internetowa była:
- nowoczesna – zbudowana według najnowszych technologii i zgodnie z zasadami Google,
- mobilna – była dostosowana do urządzeń mobilnych, skalowalna,
- lekka – szybko się wczytywała;
- ciekawa – przedstawiała rzetelne informacje: dokładny opis poszczególnych produktów / usług, informacje dlaczego warto skorzystać z nich właśnie w Państwa firmie;
- przyjazna – była intuicyjna, aby użytkownik mógł w szybki sposób znaleźć interesujące go informacje;
- profesjonalna,
- aktualizowana – posiadać bloga i być stale aktualizowana o nowe, oryginalne treści.
Jednak nie jest to jedyny powód do tego, aby zdecydować się na modernizację strony internetowej firmowej. Strona internetowa jest wizytówką firmy – na podstawie jej wyglądu, sposobu przedstawienia oferty, a także informacji w niej zawartych, internauta podejmuje świadomą decyzję o skorzystaniu z usług danej firmy czy też jej konkurencji. Nawet jeśli strona internetowa będzie osiągała wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania na najbardziej konkurencyjne słowa kluczowe, to wcale nie oznacza, że wchodzący na nią użytkownicy będą skłonni skontaktować się z firmą. Może się więc okazać, że strona lepiej wykonana, o dużo mniejszej ilości odwiedzin będzie w stanie wygenerować dużo wyższą sprzedaż.
Jeśli więc posiadasz stronę słabej jakości to jak widzisz istnieją przynajmniej 2 główne powody ku temu, by zastanowić się nad jej przebudową. Jeśli chcesz dowiedzieć się, czy Twoja strona odpowiada aktualnym wytycznym Google – skontaktuj się z nami, a przygotujemy audyt Twojego serwisu pod kątem SEO.
Komentarze są wyłączone.