Znikoma ilość klientów? Zastój w biznesie? Kiepskie opinie, a może mała widoczności witryny? Oto problemy, z którymi zmaga się całkiem spora ilość przedsiębiorców. A tymczasem lekarstwo na wszystkie, wymienione powyżej problemy znajduje się w zasięgu ręki. O czym mowa?
Naturalnie o firmowych fanpage’ach na Facebook’u.
Sądzisz, że zakładanie firmowego fanpage’a w żaden sposób nie przyczyni się do sukcesu Twojej marki? W takim razie jesteś w… sporym błędzie. Poznaj 7 powodów, dla których nie tylko warto, ale nawet trzeba założyć profil FB firmy.
1. Zwiększona widoczność
O widoczności marki powiedziano i napisano już niejedno. Obecnie niemalże każdy, aktywny przedsiębiorca zdaje sobie sprawę z tego, że dobra widoczność marki w Internecie wywiera odczuwalny – rzecz jasna pozytywny – wpływ na zyski przedsiębiorstwa. Jak mają się do tego portale społecznościowe? Serwisy społecznościowe, z Facebook’iem na czele, skupiają się właśnie na zrzeszaniu użytkowników stanowiących… Twoich potencjalnych klientów. Dość dodać, że w zeszłym roku liczba aktywnych użytkowników FB przekroczyła 1,65 miliarda osób.
2. Promocja produktów i usług
Powiększyłeś ofertę o nowy produkt lub usługę? A może w najbliższych dniach masz zamiar zorganizować wyprzedaż lub promocję? W takim razie koniecznie powiedz o tym swoim klientom! Jak dotrzeć do wszystkich, jednocześnie nie ponosząc wysokich kosztów? Zgadza się; wystarczy umieścić odpowiedni post na Facebook’u. W ten prosty sposób poinformujesz o promocji swoich klientów i – jeśli zrobisz to profesjonalnie – zyskasz nowych odbiorców.
3. Dotarcie do większej ilości odbiorców
Jak wspominaliśmy, w 2016 roku liczba aktywnych użytkowników Facebook’a przekroczyła 1,65 miliarda. W praktyce oznacza to, że mniej więcej co 4 osoba na świecie każdego dnia przegląda stronę serwisu. Całkiem sporo, prawda? 😉 Warto zdawać sobie sprawę z tego, że od dotarcia do sporej części potencjalnych klientów dzieli Cię tylko kilka kliknięć. Oczywiście warunkiem jest posiadanie profesjonalnego fanpage’a firmy.
4. Monitoring reakcji odbiorców
Dawniej monitorowanie reakcji odbiorców na ofertę, obsługę czy koszt możliwe było za pośrednictwem dedykowanych narzędzi, dodajmy; stosunkowo drogich narzędzi. Czy można zrobić to taniej? Oczywiście! Wystarczy – po publikacji danego posta – monitorować jego statystyki. W ten prosty sposób uzyskasz rzetelne informacje na interesujący Cię temat.
5. Sprostanie potrzebom klientów
Czy wiesz, czego konkretnie oczekują Twoi klienci? Co sprawia, że dany produkt cieszy się większą lub mniejszą popularnością? Co musiałbyś zmienić lub udoskonalić, aby Twoja oferta trafiła do szerszego grona odbiorców? Wbrew pozorom znalezienie odpowiedzi na powyższe pytania jest prostsze, niż sądzisz. Wystarczy… zapytać samych użytkowników. Jak? Oczywiście publikując odpowiednią treść na firmowym fanpage’u.
6. Możliwość promocji stron firmowych
Twoja marka ma stronę www? A może bloga? Dzięki Facebook’owi z łatwością udostępnisz publikowane tam treści, zwiększając tym samym oglądalność danej witryny.
7. Kreacja wizerunku i pozytywny PR
Danone ma Małego Głoda, Żywiec Zdrój namawia do picia wody całą rodzinę, Nike zachęca do aktywności… a Twoja firma? W praktyce kreacja wizerunku marki, jej charakter oraz misja stanowią niezwykle ważne aspekty PR’owe, które w odczuwalny sposób wpływają na wyniki sprzedaży; podobnie zresztą jak komunikacja na linii firma – klient. Wbrew pozorom w celu osiągnięcia satysfakcjonujących rezultatów nie musisz korzystać z pomocy specjalistów od PR. Wystarczy Ci odpowiednio prowadzony fanpage.
Na koniec mała rada; warto pamiętać, że uzyskanie wszystkich, powyższych korzyści możliwe jest wyłącznie wtedy, gdy profil firmy prowadzony jest w sposób profesjonalny i przemyślany. W innym przypadku może bowiem okazać się, że fanpage nie tylko nie przyniesienie Ci korzyści, ale nawet… przyczyni się do obniżenia uzyskiwanych dochodów.
Komentarze są wyłączone.